gelecek mevzuu; loading...

6 Şubat 2012

connected2.me mevzuu

 Connected2.me diye bişey var biliyonuz yazdan beri. Bu olay nedir - ne değildir ona bi bakacaz. Tabii ki yine farkımı ortaya koyup, olayı deneysel öğelerle, bok gibi bir uslübla ve flashbacklerle irdeleyecem.

  Son 1 aydır özellikle, twitterda, facebookta falan bu connected2.me/hobidikbubidik diye linklerin paylaşılmasındaki artış acayip dikkatimi çekti. Ama ben bilmediğim şeye tıklatır mıyım la? Sanki tıkladığım anda başıma bi musibet gelecek gibi uzak durdum, taa ki 6 gün önceye kadar.

 Geziyodum itüsözlükte bişeye bakıyom neydi hatırlamıyorum, sonra yazarların connected2.me adreslerine gelmişim. Gayri ihtiyari basmış bulundum. Chat sayfasında buldum kendimi nitekim. Üsttede taş gibi bi hatunun resmi.

Random ergen gülüşü gibi bişey attım, korkak bir tavşan gibi titrek ve ürkek;

-saşldkaşslkdaşslkd

Cevap geldi;

- lkşkşlkşlkşlk  (o sağ elle random etti galiba)

 "Eneee" dedim, "chat yapıyoz ya la?" Az elamanla sohbet ettik falan, bu connected2.me neymiş öğrendim;

 Neymiş? Üyelik alıyosun, tanıdığın yada tanımadığın – gizli (anonymous) kişilerin sana yazmasını bekliyosun. Sende istersen, anon (böyle diyolla) olup başkasına yazabilirsin tabii, bunun için üyeliğe gerek yok. 

 Bilenler için bu yukarı paragraftaki  kısaca yapılan özet doğru gibi  gelebilir connected2.me hakkında ama ben çok daha fazlasını gördüm, bundan emin olabilirsiniz. Şimdi o kısma geçelim.

Mirc diye bişey vardı biliyonuz mu? Biliyosanızda sesli sesli söylemeyin hee biliyoz diye. Neydi mirc; online chat programı. 

(#yalnızbir#) kullanıcı online olduğunda yaklaşık 20 tane ileti ile karşılaşırdı, iletiler şöyle;
 
- selam tatlı bayan, yalnızlığınızı benimle paylaşır mısınız?

- camda kalkık 16 cm. Hemen gel!

- mrb! Seviyeli bi sohbete ne dersin yavrum?

- ben balıkesirden sertaç, selam bebeğimmm.

- çok dertliyim, sıkıntımı alsana?

- arayış?

 Falan filan, hep benzer şeyler. Mirctan hatun düşürmeye çalışmayanınız var mı la? Eğer varsa onlar utanmalı, girdiğim için ben değil. Geçen gün "kim milyarder olmak ister"de mi ne sordular bu mirc’ı. Ben küt diye bildim.

 Neyse, connected2.me diyoduk demi? Heh. Bu c2.me bana mircı hatırlattı direk. Burdaki olay; taraflardan biri gizli olduğu için olay daha meşru, daha şirin gibi duruyo. Belkide öyledir bilemiyiciğim.

 Bende hemen gittim bi c2.me üyeliği aldım, o kadar acele etmişimki almaya, kullanıcı adına bak; anthonylake. Tamam amk anthony iyide lake ne peki? Neyse; aldığım gibi koştum, bi anon oldum millete sardım, bi anthony olup, av bekledim.
  
 İlk gün 1 saate yakın, ikinci, üçüncü ve dördüncü günler 15-20 dk falan online oldum. Evet çok az aslında demi? Ama aldığım seks teklifleri, siber saldırılar-küfürler... Off of diyorum, bugüne kadar açılmayı beklemiş onca insan, adeta benim connected2.me üyeliğimi almamı bekliyormuşcasına sıraya girmişler. ehehe.

 Sözlüğe falanda koydum, utanmam yok çekinmem yok amk; herkes biliyo bunun kullanılış amacını, atası mirc olan bi olay dedim zaten en başta, yazdım şöyle;

“Off olum ne hatun kaldırırım ben bundan biliyon nu?”
www.connected2.me/anthonylake

 Evet, herkesin içinden söylediğini ben dışımdan söyledim lan, ne var bunda? Burdan gelecek hatun yerin dibine girsin ama, şunu demem lazım; sevgiliden ayrılıp aşk acısı çekenlerin, pc başında uyumasına-kalkmasına-sıçmasına neden olur bu meret. Oluyodurda zaten.

 Bende kullandım, neymiş öğrendim, ulan hazır öğrenmişkende tıpkı benim gibi hala ne olduğunu bilmeyen mallar vardır, onlarada anlatiim dedim ve üyelikte aldım. İşbu yazıyı yazıyorum şu an. Bundan sonrada kullanmayacam zaten. (siz genede yazın la, arada açıp bakarım. ehehe)

  Normalde yaptığım konuşmalardan mükemmel screen shotlar almıştım ama bu yazıyı yazarken az önce, anon olarak aslında kendi kendimede yazabileceğimi anladım. O yüzden, ayarladığım screen shotlarıda koymamaya karar verdim. Nitekim gayet samimiyetisiz olurdu, kullananlar zaten her türlü screen shotun mümkün olabileceğini biliyolardır, kullanmayanlarınsa kanı donsun istemiştim, neyse kaldı öyle.

 Asıl üstünde durmak istediğim yere yani c2.me’nin gördüğü ilginin nedenine gelmeden önce, kısa araştırmamdan çıkarttığım sonuçlarıda sizle paylaşıyım;

Sizin için istatistik pastasını wordde değil, mutfakta  yaptım.

  Yaşlara göre dağılım;

 14 yaş altı: % 11.2
 14-16 yaş: % 32.5    
 17-19 yaş: % 26.3
 20 ve üstü: % 29


Bi toplayım yüz ediyo mu; 11.2 +... = 100, tamam. 16 yaş ve altı kullanıcı oranı kaç ediyo; % 43.7. Bence bu hiç mantıklı değil.

 Az önce bahsettiğim noktaya gelelim; Neden millet kimliğini bilmediği insanlarla konuşmaktan bu kadar keyif alıyo peki? Söyliim, çok eğlenceli lan! Öyle böyle değil, baya eğlenceli iş. Valla millet bahanesini uydurmuş bile, 10 kişiden 7 sinin nedeni şu;

“Çok sıkılıyorummmmm!”

 Sıkıntı falan değil paşam, yalnızlıktır o. Etrafında yüzlerce insan olanı bile yalnız aslında. Biraz eğlence, tamam azıcık sıkıntı, ucundan şimarıklık ve merak ama en çokta yalnızlık.

 Bunu neden diyorum biliyo musun? Hani, arkadaşımız eşimiz dostumuz mesaj atar, bazen harbiden siklemeyiz işimiz vardır falan filan, bazende biz yazarız facebookta falan konuşmak istemişizdir, fakat siklenmemişizdir vs... c2.me’de olay bambaşka;

 Ne kadar saçmalarsanız saçmalayın anında cevap alıyosunuz karşınızdakinden. O arada kankasının mesajına cevap vermeyen eleman, tanımadığı birinin; "nbr?" yazısına acele acele, cevap yazıyo. Öyleki; ister “osurdum” yazın, ister "benimle evlenir misin?”, ister başka saçma bişey, anında cevap alıyosununuz. Kimse size; "yaaa bi siktir git amına koyim ya!" deyip bağlantıyı kapatmıyor. Bunuda "Gemide" filminin replikleriyle test ettim, sizde yapabilirsiniz. Az önce dediğim gibi, ne capslar birirktirdimde aslında, kendi kendimede yazabildiğimi öğrendiğim için koymuyorum. Samimiyetsiz durmak istemem. Ama bunu sizde yapabilirsiniz, buyrun, onlarıda yana koyuyorum. (resimlere bastırınca kabarırlar)


 Aynı şekilde, "bu zamana kadar neden hiç sevişmedik?" soruma, hala vaktimiz olduğunu söyleyende oldu, bi fikri olmadığını söyleyende. Yaklaşık 15 kullanıcıdan yalnızca 1'i bu soruma bağlantıyı keserek cevap verdi.


  Bide anlamadığım bi olay var lan, hani android işletim sistemli telefonlarda konum tespiti nedeniyle “herkes izleniyor eyvah eyvah sıçtık!” falan gibi bi muhabbet çıkmıştı, baya konuşulmuştu hatta? En çokta Türkiye’de konuşuldu bu olay mesela. Şimdi buda ilginç bişey, sen;


"Google herkesi izliyomuş yeaaa! Kullanmam ben androidli telefon, banane banane!"

Diyeceksin. Sonrada burda, kim olduğunu bilmediğin(tanımadığın demiyorum) bir insana içini açacak, sırrını vereceksin. Vay amısına! ikisinden biri çok ilginç ama hangisi anlamadım, neysem.

 
  Ben böyle her boka google trends ten bakmaya bayılan biriyim, bunada bi baktım; eski sevgili acısı çekenlerin en çok hangi illerde olduğunu anlamanın mümkünatı var tabii ki bu sayede, yana koyyom yine, bak bakiim. (resimlere kuvvetlice bastırın kabarırlar)

 Bişey dikkatini çekti mi? Türkiye’den başka google trends’e ülke girmemiş, neden acep? Yoksa connected2.me Türk malı olmaya?


  Evet, connected2.me bilkentli bi elemana ait. Türk malı yani. Biliyosan "he amk." dedin, ama bilmiyosan "ohaaa amk." dedin farkındayım.


 Vatevır, diyorum.

 Ohaaa çok uzun yazı olmuş lan bu, ben bu kadar hesap etmemiştim. Şu aşağıdaki şarkıyıda dinleyin bakın, bal kavanozunda yasamak söylemişti bunu, yazı bitene kadar dinledim. Eğer harbi boktan bi yazı olmuşsa nedeni bu şarkıdır;


Unutmadan, benim c2.me deki gece avcılığımda hep dürtüp,

"Gene mi sen lan!"

 deyip yalnız bırakmayan, Stanley Kubrick’in kemiklerini mezarda ters dönmesinin yegane nedeni olan otomatik barbunya'ya el ediyorum burdan.

Ehehe.

aldım gıdınızdan.